شبکه

 

 

1. تارهای عنکبوت برای طعمه قابل رؤیت نیست. در فضای مجازی نیزانسانها، دشمن و دامی را که برای او پهن شده، نمی‌بینند.

2. همان‌گونه که تارهای به طعمه چسبیده به طعمه اجازة رهایی و نجات را نمی‌دهند. فضای مجازی نیز با جاذبه‌ها وتنوع خاص خود اجازة جدایی را به مخاطب و کاربر نمی‌دهد.

3. تمام تارهای عنکبوت به هم وصل و با یکدیگر مرتبط هستند. تارهای گسترده شده در فضای مجازی نیز با یگدیگر ارتباط مستقیم و محکمی دارند.

4. طمعة اسیر شده در تار عنکبوت هر چه در این تار بیش‌تر دست و پا بزند، عنکبوت را در رسیدن به خود بهتر یاری می‌کند. مخاطبان و طمعه‌های فضای مجازی نیز هرچه در این فضا فعالیت‌ بیش‌تری داشته باشند، با آسیب‌های خطرناک‌تری مواجه می‌شوند.

5. تارهای عنکبوت برای اهداف خاص عنکبوت طراحی شده‌اند. فضای مجازی فعلی نیز با تمام جاذبه‌ها و کاربردهایش در راستای اهداف طراحان به کار گرفته می‌شوند.

6. در طراحی تارهای عنکبوت نهایت دقت و ظرافت برای رسیدن به اهداف به کار برده شده است، در فضای مجازی نیز طراحان، متخصصان و متفکران این شبکه نهایت دقت و ظرافت را به کار برده‌اند.

7. عنکبوت برای کشتن طمعة خود زهر خود را وارد بدنش می‌کند، فضای مجازی نیز با زهر دروغ، شایعه، مسائل جنسی، ایجاد شبهه، اتلاف وقت، سرگرم کردن طعمه به جاذبه‌ها و شگفتی‌های خود و… روح و روان او را می‌کشد و دنیا و آخرت وی را تباه می‌کند.

8. عنکبوت برای تمام حشرات دام می‌گسترد، نه فقط گروه خاصی، در شبکة مجازی نیز برای تمام افراد با هر فرهنگ، دین، سن، جنس، شخصیت و گرایشی دام می‌گستراند.



منبع: شبکه عنکبوتی، محمّد کهوند، اداره کل تبلیغات و پژوهش‌های تبلیغی، انتشارات : ذکری، قم، 1395، ص 113- 112 .

موضوعات: پژوهشی  لینک ثابت



[شنبه 1396-11-14] [ 10:22:00 ق.ظ ]